Aloca 10 minute pentru inspectia masinii inainte de plecarea in vacanta de vara

Vara a venit iar noi ne-am ales deja destinatia pentru vacanta care se apropie cu pasi repezi. Daca ai ales sa mergi cu masina probabil urmeaza sa parcurgi cateva sute de kilometri atat la dus cat si la intors, iar masina ta trebuie sa fie intr-o stare impecabila. Iti prezentam cativa pasi simpli pe care sa ii parcurgi inainte de a porni motorul spre marea aventura.

Sistemul de climatizare

Pentru ca temperaturile pe timp de vara pot atinge cote extreme, iti doresti sa eviti disconfortul creat de ineficienta unui sistem de climatizare in stare precara. De aceea iti recomandam sa mergi la un service specializat in verificarea instalatiei de aer conditionat. Specialistii de acolo iti vor curata tubulatura sistemului de aer conditionat, iti vor verifica si completa nivelul de freon. Astfel toata familia se va bucura de o calatorie confortabila pana la destinatie si de placerea vizitarii obiectivelor turistice in zilele toride din timpul vacantei de vara.

Nivelul lichidelor

Inainte de a verificat nivelul lichidelor asigura-te ca masina este pe un plan drept iar motorul este oprit. Cel mai importat dintre ele, uleiul de motor, trebuie verificat primul. Daca nivelul acestuia este sub limita minima indicata de joja de ulei, trebuie completat pana ajunge la limita maxima, dar neaparat sa fie acelasi timp de ulei care se afla deja in motor. Apoi verifica si nivelul celorlalte lichide: de racire, de frana, de servodirectie si chiar al spalatorului de parbriz. Vara, la viteze mari, multe insecte se strivesc de parbriz si pot reduce vizibilitatea, asa ca alege un lichid adecvat sezonului care va ajuta la o curatare eficienta.

Curelele de transmisie

Inspecteaza cu atentie furtunele si curelele auxiliare. Acestea nu trebuie sa prezinte semne de imbatranire, fisuri sau crapaturi. O curea care se rupe poate afecta sistemul electric, sistemul de climatizare, servodirectia, sistemul de racire. Daca observi ceva in neregula mergi la cel mai propiat service pentru o inspectie amanuntita si daca este necesar inlocuieste piesa uzata.

Presiunea in pneuri

Verifica presiunea din fiecare pneu utilizat un manometru instalat pe aproape toate modelele de pompa manuala sau daca nu dispui de una mergi la cea mai apropiata vulcanizare. Presiunea trebuie sa fie conform cu specificatiile autoturismului, tipul de anvelopa dar si nivelul de incarcare a masinii. Acest lucru ajuta la reducerea uzurii si la econimisirea combustibilului. Nu uita sa verifici apoi gradul de uzura al anvelopei, acesta trebuie sa se incadreze in limitele legale admise. Roata de rezerva este un element cheie care nu este verificat aproape niciodata de soferi si datorita faptului ca este ascunsa in portbagaj. Verifica-i presiunea iar cauciucul nu trebuie sa fie taiat sau crapat.

Conditia luminilor din exterior cat si a celor din interior

Verifica starea farurilor, faza lunga, scurta si a luminilor de zi. Te poate scuti de amenzi usturatoare dar in primul rand esti mai bine reperat in trafic si astfel previi situatiile neplacute. Nu uita sa verifici si stopurile de frana, lampile de semnalizare dar si becurile de pozitie. Natura este imprevizibila asa ca daca se iveste o ploaie torentiala, un bec de ceata in stare perfecta de functionare ajuta mult pe ceilalti participanti la trafic sa cunoasca pozitia ta pe sosea. De asemenea de o importanta mare sunt si becurile de interior daca decizi sa circuli pe timp de noapte si trebuie sa faci cateva popasuri pe drum. Ideal ar fi sa ai cate un bec de rezerva din fiecare tip pentru ca nu poti stii niciodata cand se poate arde vreunul.

Starea stergatoarelor

Verifica starea lamelelor de cauciuc si buna functionare a angrenajelor. Inlocuieste-le daca crezi ca nu mai sunt eficiente deoarece iti poate afecta vizibilitatea pe timp de ploaie. Mai mult, pe autostrada, la viteze mari, cand multe insecte se strivesc de parbriz, un stergator in stare buna asigura o vizibilitate corespunzatoare.

Nivelul de incarcare al bateriei

Daca stii ca bateria masinii tale este in utilizare de mai mult de 5 ani ar trebui verificata inainte de un drum lung. Aceasta se poate verifica destul de usor cu un manometru digital care se conecteaza la bornele acumulatorului. Daca tensiunea in stationare dar si atunci cand motorul este pornit se afla in parametrii normali atunci nu ai de ce sa iti faci griji. Martorul din bord care se aprinde atunci cand pornesti motorul ar trebui sa se stinga la catave secunde daca bateria este intr-o stare buna. Daca observi ceva in neregula mergi la un centru specializat pentru verifica starea bateriei si remediaza problema sau inlocuieste-o cu una noua inainte de a pleca in vacanta.

Aceasta inspectie rapida nu ar trebui sa dureze mai mult de 10 minute. Daca o faci inainte sa pleci la un drum lung te poate scuti de multe probleme care iti pot pune viata in pericol sau care iti vor afecta serios bugetul.

Distractie placuta in mult asteptata vacanta!