5 sfaturi tuning pentru masina ta

Iubitorii de adrenalina si racing vor sa obtina performante maxime cu masinile lor si incearca mereu sa le tuneze si le faca cat mai puternice. Multi dintre noi avem masina cu turbina si exista momente cand ne dorim mai multa putere atunci cand o calcam la maxim. Posibilitatile de tunare a motorului sunt nenumarate si depind de buzunarul fiecaruia, uneori ajung sa depaseasca pretul real al masinii. Iata mai jos cateva sfaturi tuning accesibile tuturor despre cresterea puterii motorului.

1. REMAPAREA ECU-lui

Se obtine o crestere a puterii motorului si a cuplului motor cu valori cuprinse 20 si 40%. Procedura dureaza intre 30 si 120 de minute.

2. SISTEMUL DE EVACUARE A GAZELOR

 

Esapamentul masinii poate face uneori diferenta. Multe masini turbo au sistemul de evacuare foarte restrictiv. De aceea ai nevoie de un tuning complet (downpipe, racord flexibil, sistem catalitic, sistem cat-back, tubulatura esapament simpla sau dual).

3. KITUL DE INDUCTIE

 

Kitul de inductie directa este compus din conducte siliconice sau de aluminiu ce permit pozitionarea filtrului intr-o zona optima a motorului (zona cu temperaturi scazute) si un filtru conic universal. Ajuta la imbunatatirea performantei masinii si transforma si sunetul masinii intr-unul mai sportiv.

4. INTERCOOLERUL

Este un element absolut necesar oricarei masini echipate cu turbo. Radiatorul din echiparea originala a masinii nu face fata temperaturilor mari ce rezulta in urma unor upgrade-uri, necesitand astfel o inlocuire. Prin intermediul unui intercooler se obtin temperaturi mai scazute cu pana la 40- 55 grade. Rezulta astfel si crestere de putere cu 10- 13% mai mare. Cu cat creste presiunea, cu atat este mai mare temperatura rezultand o densitate mai mica. In urma racirii aerul devine mult mai dens astfel incat este posibila o umplere mai mare generand cuplu si putere mai mare. Ce parere ai despre acest sfat tuning?

5. BLOW OFF VALVE

Se utilizeaza exclusiv la motoarele supraalimentate. Rolul acestei supape este de a oferi o protectie pasiva turbinei. Impiedica aparitia fenomenului de forfecare a paletilor turbinei (admisie si evacuare). Prezinta si ofera o acustica gen Need for Speed. Din pacate la motoarele diesel aceasta supapa nu isi are nici o utilitate.

Am incercat sa oferim o lista simpla de sfaturi tuning pe care ar putea-o implementa oricine cu minime cunostiinte in domeniu.

Sursa: fastcar.co.uk