Cât de des verifici gradul de uzură a anvelopelor

Sunt puțini conducători auto care verifică în mod regulat gradul de uzură a anvelopelor mașinilor pe care le conduc zi de zi. Specialiștii spun că această inspecție ar trebuie să fie efectuată măcar o dată pe lună. Tu cât de des verifici gradul de uzură a anvelopelor?

Cunoscând gradul de uzură a anvelopelor mașinii tale, te ajută să iei înțeleapta decizie de a le schimba cu unele noi, atunci când este cazul. Dar cel mai important, dacă sunt foarte uzate, ajută la prevenirea multor situații neprevăzute în trafic. O inspecție de cinci minute pentru fiecare anvelopă în parte poate:

  •  reduce riscul de explozie
  •  preveni acvaplanarea
  •  îmbunătăți capacitatea de deplasare
  •  reduce uzura excesivă a acesteia
  •  reduce consumul de carburant
  •  salva vieți.

Conducătorii autovehiculelor dotate cu anvelope a căror înălțime a profilului este mai mică decât limita legală riscă sancțiuni contravenționale.
Vă prezentăm trei pași simpli pentru verificarea stării anvelopelor.

1.Gradul de uzură

Câți dintre voi cunoașteți faptul că majoritatea anvelopelor de pe piață sunt echipate cu un indicator de uzură? Verificarea acestuia este foarte simplu de făcut și reprezintă metoda cea mai eficientă de a determina gradul de uzură a anvelopei.

Cum se localizează indicatorul de uzură? În canelurile principale ale fiecărei anvelope se regăsește o bară incrustată care străbate întreaga bandă de rulare. Acesta este indicatorul de uzură. Uneori localizarea acestuia poate fi dificila. Din fericire sunt alte elemente pe partea laterală care indică prezența acestuia: o săgeată sau o altă pictogramă. Partea de sus a indicatorului arată uzura maximă legală permisă. Cu cât adâncimea benzii de rulare este mai mică, se evidențiază mai bine indicatorul de uzura, cu atât mai uzate sunt anvelopele. Verificați adâncimea principalelor caneluri în mai multe locuri transversal și în jurul anvelopei.

Verificați toate cele patru anvelope. Fiecare poate avea alt grad de uzură, care poate reprezenta o problemă de direcție ce ar trebui investigată în cel mai scurt timp posibil într-un service auto autorizat.

Atunci când suprafața este uzată la același nivel cu indicatorii de uzură, anvelopa se află la limita legală de uzură și trebuie să fie înlocuită.
Adâncimea minimă legală în Europa a benzii de rulare este de 1,6 mm transversal și în jurul circumferinței.

2. Suprafața anvelopei

Șoselele sunt ca niște magneți pentru tot felul de resturi: șuruburi, diverse alte obiecte metalice, cioburi, pietre care de cele mai multe ori ajung înfipte în anvelopele mașinilor fără nicio atenționare în prealabil. Caută tăieturi, umflături sau orice altceva care nu are ce căuta în cauciucurile mașinii tale.

Nimeni nu își dorește o pană de cauciuc. Dacă observați orice înțepătură sau gâlmă neobișnuită a anvelopei, mergeți la cel mai apropiat service auto autorizat pentru inspecție.

3. Presiunea

În mod normal presiunea din anvelope scade în timp, deci o verificarea periodică a acesteia este necesară. Nu trebuie să vă bazați pe felul în care arată anvelopa că să stabiliți câtă presiune are, ci trebuie măsurată cu aparate special concepute în acest sens. Majoritatea autovehiculelor au lipit pe stâlpul stânga un sticker care arată presiunea recomandată în anvelope în funcție de încărcătură.

Umflarea corectă a anvelopelor ajută la economisirea de carburant, îmbunătățește aderența pe sosea și mărește timpul de viață a acestora. O presiune scăzută în anvelope creste coeficientul de frecare, favorizează uzura inegală pe marginea anvelopei și creste consumul de carburant. O presiune prea mare duce la o aderență scăzută și o uzură mare pe centrul anvelopei.

Pentru a evita situațiile neplăcute, presiunea în anvelope ar trebui verificată cel puțin o dată la două luni și o verificare minimă lunară a fiecărei anvelope în parte. Tu cât de des verifici gradul de uzură a anvelopelor?