Cum sa schimbi corect roata la masina

O pana neprevazuta iti poate strica buna dispozitie si te poate pune intr-o mare dificultate. Nu poti merge mult timp cu roata dezumflata pentru ca se uzeaza anvelopa si nu o mai puti folosi ulterior. Inlocuirea rotii cu cea de rezerva poate fi complicata pentru majoritatea celor aflati in aceasta situatie. Dar oare cum sa schimbi corect roata la masina? Nu trebuie sa te panichezi! Pastreaza-ti calmul! Mai departe o sa-ti recomandam cativa pasi usor de urmat prin care poti schimba corect si in siguranta roata cu pana:

  • daca esti pe un drum public asigura-te cu triunghiul reflectorizant si din fata si din spatele masinii; este recomandat sa ai si vesta reflectorizanta pe tine;
  • masina trebuie sa fie parcata pe o suprafata cat mai plana, fara inclinare;
  • daca masina are cutie automata, selecteaza pozitia P (Park), daca este manuala ramane in viteza si trage frana de mana;
  • acum trebuie sa cauti in portbagaj pe lateral sau sub capitonaj cricul si cheia de roti;
  • fiecare masina are sub prag un loc special intarit unde se fixeaza cricul, asa ca fii atent(a) sa nu il pui direct pe prag, pentru a nu-l indoi;
  • sunt mai multe tipuri de cricuri; indiferent de modul de fixare, cricul trebuie sa fie obligatoriu perpendicular pe prag, astfel vei evita accidentarea;
  • ia cheia de roti si incepe sa slabesti toate prezoanele in sens invers acelor de ceas;
  • fixeaza cricul si incepe sa il actionezi pana roata se ridica;
  • apoi vei desface prezoanele si vei scoate cu atentie roata de pe butuc;
  • se monteaza roata de rezerva si se centreaza la gauri; se insurubeaza un prezon in sensul acelor de ceas si se apropie cu cheia la maxim pana ce roata este fixa; apoi se procedeaza la fel cu celelalte prezoane;
  • actioneaza cricul in sens invers si coboara roata pe sol;
  • scoate cu atentie cricul de sub masina;
  • ia cheia de roti si strange prezoanele cu ambele maini, folosindu-te de greutatea corpului (in mod normal se foloseste o cheie dinamometrica si se strange roata la un cuplu prestabilit, dar nu este neaparat necesar);
  • in final, se pune la loc in portbagaj cricul si cheia de roti.
  • roata afectata se urca si ea in portbagaj si te vei indrepta spre cea mai apropiata vulcanizare pentru a repara anvelopa.

ATENTIE! Nu este recomandat sa mergi prea mult cu roata de rezerva(ingusta) si nici sa nu depasesti viteza de 80 km/h.

Acum ca stii cum sa schimbi corect roata la masina mai consideri ca a fost greu? Mult succes!