File de istorie: Evoluția modelului Porsche 911 (III)

Introducere Porsche 911

V-am prezentat in prima parte a acestei serii de articole ascensiunea modelului Porsche 911 intre anii 1963 – 1989, de la lansare si pana in momentul cand s-au produs primele schimbari radicale ale masinii, iar in a doua parte evolutia in anii 90 si pana la startul revolutiei tech din industria auto din anii 2000, despre care vom scrie in articolul prezent.

Generatia 997 (2004-2008)

Aceasta iteratie a Porsche 911 a reprezentat intoarcerea la forme. Cele mai importante elemente reintroduse au fost farurile rotunjite. Au fost schimbate mai multe detalii de interior.

A debutat cu un motor de 3.6 litri echipat pe varianta Carrera cu 300 CP si Carrera S cu motor de 3.8 litri cu 350 CP. Au urmat apoi Carrera 4, Carrera 4S, Targa si modelul Turbo cu motor de 473 CP si cu un nou sistem AWD. Toate acestea au facut din 997 cel mai bine vandut model Porsche 911 din toate timpurile.

Generatia 997.2 (2008 – 2011)

Schimbarile de design au fost minore. A fost introdus un motor cu injectie directa mai eficient si deci mai protectiv cu mediul inconjurator. A fost inlocuita vechea cutie de viteze Tiptronic cu una noua PDK (Porsche Doppelkupplung) cu dublu ambreiaj. Au fost produse variantele super sportive GT2 RS cu motor de 611 CP so GT3 RS 4.0

Generatia 991 (2011 – 2015)

Porsche a construit generatia 991 a modelului 911 pe o platforma noua, si o face pentru a treia oara in intreaga istorie de peste 50 de ani, inceputa in 1963. Noul model era mai mare decat toate variantele anterioare. Servodirectia electromecanica a inlocuit vechiul sistem hidraulic.

Noua geometrie a suspensiilor a facut uitat faptul ca motorul este asezat in partea din spate a masinii. Cutia de viteze PDK avea acum sapte trepte. Aluminiul a fost  folosit pe scara larga pentru a reduce din greutate. Desi 991, mai mare decat predecesoarele sale, era acum cu cateva zeci de kilograme mai usor.

Noile sisteme electronice care controlau suspensiile, motorul si transmisia au facut ca noul model Porsche 911 sa fie mai sigur ca oricand.

Generatia 991.2 (2015 – prezent)

Porsche a lansat Carrera si Carrera S facelift cu noile motoare de 3 litri in 6 cilindri dispusi orizontal.

Incheiere

Modelul actual 991.2 probabil nu contine nicio componenta a modelul 901 din 1963, dar un lucru este cert: pe partea de design continua traditia inceputa acum 53 de ani in uzinele din Stuttgart.

Pentru a va convinge va prezentam un scurt filmulet realizat de Donut Media

 

https://www.youtube.com/watch?v=Pz8IGLgFE2s

Articole despre Porsche care te-ar putea interesa: