Michelin CrossClimate o anvelopă potrivită pentru orice vreme

Atunci când vine vremea să schimbăm setul de anvelope uzate, mulți dintre noi ne punem întrebarea: „Care ar fi cea mai bună opțiune în alegerea unei anvelope pentru autoturismul meu?”. În primul rand trebuie să fim conștienți că alegerea potrivită a anvelopelor este foarte  importantă pentru siguranța noastră și a celor din jur. De aceea trebuie sa chibzuim bine și să ne ghidam după ceea ce spun experții și să urmărim testele realizate de site-urile de specialitate precum adac.de, tyrereviews.co.uk sau autobild.de.

Un prim factor de decizie ar fi analizarea etichetei care vine atașată de anvelopă. Din 1 noiembrie 2012, toate anvelopele vândute în Europa pentru autoturisme și vehicule utilitare ușoare poartă o etichetă ce include informații de bază privind performanța acelei anvelope. Trebuie acordată însă atenție sporită la inspecția acestei etichete și să nu ne ghidăm 100% după ceea ce scrie acolo. Mulți importatori, mai ales cei care aduc anvelope din China, falsifică aceste etichete sau inscripționează informații eronate pe ele. De aceea noi recomandăm a se achiziționa numai mărci cunoscute.

Veți putea compara anvelopele in funcție de 3 criterii de bază:

  • Consumul de carburant (pentru că in mod incredibil, un rezervor din cinci este utilizat de anvelope)
  • Aderența la carosabilul umed (un factor cheie pentru siguranța pe șosele)
  • Nivelul de zgomot la exterior (sunetul anvelopelor rulând pe carosabil, astfel cum se aude din exteriorul vehiculului)

La începutul primăverii, atunci când zăpada începe să dispară de pe carosabil, cu toții ne echipăm mainmast cu anvelope  de vară, iar toamna târziu când temperatura începe să scadă considerabil trecem la anvelopele de iarnă. Testele au arătat că randamentul oferit de anvelopele specializate în funcție de sezon este cel mai bun.

Însa pe piață mai exista și anvelopele all-season care oferă un compromis relativ bun în testele de frânare pe carosabil uscat, ud și acoperit cu zăpadă. În plus mai oferă un alt avantaj, și anume acela că ne scutește de deplasările la vulcanizare pentru înlocuirea roților dar și de costurile aferente, care nu sunt deloc de neglijat.

Michelin CrossClimate anvelopa hibridă

Inginerii de la Michelin au inventat un soi de anvelopă hibridă.  Este vorba de Michelin CrossClimate.

Atenție!   Michelin CrossClimate nu se vrea a fi o anvelopă all-season, ci una cu o compoziție total nouă.

„Anvelopa de vară omologată pentru a circula și iarna” – acesta este sloganul celor de la Michelin pentru noua lor anvelopă Michelin CrossClimate

Siguranță și mobilitate in orice fel de condiții meteo

  • Frânare pe suprafețe uscate
  • Aderență pe suprafețe umede
  • Certificată 3PMSF pentru performanță pe suprafețe acoperite de zăpadă

A primit „Premiul pentru Inovație” la Distincțiile Van Fleet 2016 în Marea Britanie

Fuziunea reușită dintre tehnologiile de vară și cele de iarnă
  • Un mix de componente nou și inteligent
  • Combinația dintre modelul unic al benzii de rulare, in forma de V, și noile striații 3D cu închidere automată
  • Asocierea inovativă dintre blocurile cu muchii teșite de pe banda de rulare și striațiile de mare performanță

Cei de la tyrereviews au realizat un test comparativ între cele patru tipuri de anvelope existente in acest moment pe piața și anume :

  • Iarna: Continental WinterContact TS850 (câștigător în 20 de teste)
  • All-season: Goodyear Vector 4Season Gen-2.  (câștigător în test anvelope all-seasons în 2015 pe dimensiunea de 195/65/15)
  • Hibrid: Michelin CrossClimate
  • Vara : Michelin Primacy 3 (câștigător în testele din 2015 pentru dimensiunea 205/55/16)

Mașina folosită în test a fost noul model Skoda Octavia. S-au efectuat teste la frânare și s-a cronometrat timpul pe tură de circuit atât pe carosabil umed cât și pe uscat. Apoi s-a efectuat o urcare pe zăpadă cu toate cele patru tipuri de anvelope simultan.

Rezultate test pe zăpadă

La plecarea din rampă, anvelopele de vară nu au tracțiune pe zăpadă iar mașina care le poartă nu poate urca panta. Celelalte anvelope trec cu brio această probă după cum se poate observa și în filmulețul de mai jos:

Rezultatele celorlalte teste le puteți analiza în tabelele de mai jos:

Frânare în condiții de ploaie 

 

Manevrabilitate în condiții de ploaie

Frânare pe asfalt uscat

Manevrabilitate pe asfalt uscat

Anvelopa de vară s-a simțit mai precisă pe circuit și în teste la frânare și s-a clasat prima, însă zăpada s-a dovedit a nu fi punctul ei forte.

Michelin CrossClimate a atins un procent de 98% în raport cu anvelopa de vară. Continental WinterContact TS850 a ieșit surprinzător pe locul 3 cu o aderență bună și bine echilibrată, însă cu o tendință de subvirare mai mare decât primele două. Ultima s-a clasat Goodyear Vector 4Season cu probleme la frânare și pe viraje.

Dacă iți petreci concediile destul de des pe la munte, nu îți putem recomanda decât anvelopa de iarna WinterContact TS850 de la Continental. Goodyear Vector 4Season rămâne o anvelopă foarte bună, fiind aproape de TS850 în toate probele și o recomandăm ca fiind o alegere mai bună decât Michelin CrossClimate pentru mașina ta în cazul în care conduci in zone cu zăpadă consistentă.

Michelin Crossclimate, o combinație intre anvelopa de vară si cea de iarnă, s-a dovedit a fi o alternativă superioară celorlalte trei. Credem că este cea mai bună alegere pe care o poți face dacă vrei să conduci o anvelopă pe tot parcursul anului, indiferent de condițiile atmosferice, fără bătăi de cap. Te scutește chiar și de drumurile la vulcanizare pentru schimb.