File de istorie: Evolutia modelului Porsche 911 (II)

Introducere Porsche 911

V-am prezentat in prima parte a acestei serii de articole ascensiunea modelului Porsche 911 intre anii 1963 – 1989, de la lansare si pana in momentul cand s-au produs primele schimbari radicale ale masinii. Vom continua cu evolutia in anii 90 si pana la startul revolutiei tech din industria auto din anii 2000.

Generația 964 (1989 – 1993)

Modelul care a purtat numele intern 964 (sistem folosit de constructorul Porsche inainte de lansarea oficiala) a fost adus pe piata la sfarsitul anilor 80 si a inclus putine schimbari pe partea de design dar a fost total diferit pe partea tehnica. Au fost incorporate servodirectia, sistemul AWD, franarea asistata ABS, airbagurile, sistemul de aer conditionat. Era mai aerodinamica si datorita noului spoiler retractabil. Sasiul era unul nou. Avea un motor de 3,6 litri capabil sa dezvolte 250 cp.

De fapt a fost in proportie de 85% o masina noua. Dar, in ciuda faptului ca a fost aliniata cu tehnologia vremii prin introducerea elementelor mai sus mentionate, a fost declarat cel mai putin popular model Porsche 911.

Generația 993 (1993-1998)

Generatia 993 a sosit la doar 5 ani distanta de 964 si a fost considerata de pasionatii de masini, dar mai ales de fanii marcii Porsche, cel mai frumos si bine proportionat model. A fost ultimul Porsche 911 cu motor racit cu aer. A sosit cu noi suspensii si cu o aerodinamica imbunatatita. Varianta Turbo era capabila sa dezvolte 400 cp.

Carrera 4 a fost echipat cu un nou sistem AWD, cutie manuala in 6 trepte sau una automata Tiptronic cu 5 trepte.

Generația 996 (1998 – 2001)

In septembrie 1997 a inceput productia versiunii 996, primul motor racit cu apa, si care urma sa fie livrat incepand cu anul urmator, 1998. A fost primul model Porsche 911 care, dupa aproape 30 de ani, a fost regandit de la zero. A fost lansat in nici mai mult nici mai putin de 16 variante.

Compania a putut sa sustina dezvoltarea noului model Porsche 911 prin simplul fapt ca acesta avea mai multe elemente comune cu nou lansatul model, Boxter, care era cotat ca o masina mai ieftina si apartinand unei clase mai mici. Motorul si interiorul au fost identice. Multi impatimiti ai clasicului 911 nu au fost de acord cu acest imprumut de design, mai ales ca multe elemente erau vizibile si la exterior, precum noua forma eliptica a farurilor. Acest impediment a fost rectificat mai tarziu.

Cu toate acestea, cele doua modele Porsche 911 si proaspatul Boxter au salvat compania prin vanzarile masive la un pret destul de mare pentru acea perioada.

In ultima partea a seriei vom continua cu istoria modelului dupa anii 2000 si va vom prezenta forma la care a ajuns in prezent.

Articole despre Porsche care te-ar putea interesa: