Toyota investește 2,8 miliarde de dolari într-o companie care va produce mașini autonome

Toyota își întărește poziția în industria auto prin înființarea unei noi companii numită Toyota Research Institute-Advanced Development sau TRI-AD care va activa în domeniul mașinilor autonome. Constructorul japonez lansează compania în colaborare cu furnizorii de automobile Aisin Seiki si Denso. Impreuna intenționează sa investească 2.8 miliarde de dolari în TRI-AD în anii următori. Vor angaja aproximativ 1.000 de specialiști pentru a dezvolta propriul software care va propulsa viitoarele mașini autonome.

Toyota nu este însa străină de tehnologia autonomă. TRI-AD va fi o latura a Institutului de Cercetare Toyota, fondat de companie în America de Nord în 2015, cu o investiție proprie de 1 miliard de dolari. Toyota a folosit TRI pentru a explora inteligența artificială, concentrându-se pe vehiculele autonome și pe robotică. Astfel l-a pus la cârma pe fostul șef al DARPA Robotics Challenge. De atunci, TRI a descris doua directii de lucru pe tehnologie autonomă: una pentru autovehicule complet automatizate și una pentru sistemele de asistență pentru șoferi. Au demonstrat aceste tehnologii pe un vehicul Lexus LS 600hL. A prezentat un set de hardware simplificat, cu o versiune nouă a mașinii la CES, la începutul acestui an.

Toyota vrea să creeze fiecare parte a mașinii autonome, de la roți la software

TRI-AD va avea sediul în Tokyo, iar scopul său este de a crea un „software complet, bazat pe calitate pentru”, potrivit Toyota. Acesta va urmări apoi să „coreleze” acel software cu ceea ce dezvoltă TRI, cu obiectivul aparent de a crea un autovehicul complet  autonom produs în întregime în cadrul companiei.

Este o abordare relativ unică în industria auto. Mulți dintre principalii producători de automobile care concurează să creeze primele autovehicule complet autonome au trebuit, într-un anumit moment, să meargă la cumpărături și să achiziționeze startup-uri pentru a-și dezvolta tehnologia. GM se apropie de lansarea propriului autovehicul complet autonom Chevy Bolt, pe care a făcut-o după achiziționarea startup-ului Cruise Automation în 2016. Ford si-a canalizat efortul de a crea o mașină autonomă după ce a plătit 1 miliard de dolari intru-un mic startup Argo, al cărui domeniu de activitatea era inteligenta artificiala.

Între timp, există o serie de companii din Silicon Valley care încearcă să creeze aceeași soluție completa pentru autoturisme autonome, pe care apoi să le vândă producătorilor auto care doresc ajutor. Waymo, care a început ca un proiect self-driving în interiorul Google, își propune să fie una dintre aceste companii și deja a colaborat cu Fiat-Chrysler la dezvoltarea vehiculelor sale. Aurora Innovations este un altul. Pornit de cel care a coordonat proiectul inițial al Google, Aurora a ajuns recent la acorduri pentru a-și furniza propria tehnologie self-driving pentru Volkswagen și Hyundai.